Direct naar inhoud

De Staat van het Onderwijs 2024

CitoLab, Stichting Cito | 18-04-2024 | In de media Gisterochtend is het rapport en online magazine De Staat van het Onderwijs 2024 uitgebracht. Hieruit blijkt dat de kwaliteit van het onderwijs onder druk staat. Steeds meer leerlingen en studenten beheersen de basisvaardigheden onvoldoende.

Column ‘PISA-resultaten, startschot voor groei’

Ook liet internationaal onderzoek (PISA) zien dat de leesvaardigheid en burgerschapscompetenties van Nederlandse leerlingen gedaald zijn. In het online magazine De Staat van het Onderwijs 2024 schrijft Remco Feskens (directeur CitoLab) over de tegenvallende resultaten uit het PISA-onderzoek en laat hij zien dat juist nu het moment is om te zoeken naar oplossingen om het snel veranderde onderwijs te verbeteren.

Lees de column
Laten we de uitkomsten niet alleen zien als een deprimerende conclusie, maar ook als startschot (voor onderzoek) om het onderwijs te verbeteren.

Remco Feskens, directeur CitoLab

Zoeken