Fijne feestdagen!

Wij staan 2 januari weer voor je klaar.

Direct naar inhoud

Veelgestelde vragen

Authenticator-app

Hoe kan ik mijn Authenticator-app weer werkend krijgen op mijn nieuwe smartphone?

Om je Authenticator weer te laten werken, moet er een reset worden uitgevoerd door ons bij Cito. Je kunt deze aanvragen door het contactformulier op deze webpagina in te vullen en daarbij het vakje aan te vinken voor de reset van je Authenticator. We zullen de reset zo snel mogelijk voor je uitvoeren, zodat je weer kunt inloggen met je nieuwe smartphone. Hiervoor krijg je bij de eerste keer dat je opnieuw inlogt een QR-code, om de app weer te kunnen koppelen.

Let op: zorg ervoor dat je gebruik maakt van de Microsoft Authenticator-app en niet een andere Authenticator-app.

Hoe configureer ik de Authenticator-app als ik de QR-code niet kan scannen?

Voordat je verder gaat, controleer of je de juiste Authenticator-app gebruikt. De authenticator-app die je nodig hebt, is van Microsoft.

Indien je smartphone te oud is, of als je geen smartphone hebt, kan authenticatie worden uitgevoerd via sms-controle.

Inloggen

Hoe kan ik toegang krijgen tot Teams nadat ik de uitnodigingsmail heb ontvangen, maar niet kan inloggen?

Als je problemen ondervindt met inloggen, probeer dan eerst in te loggen via de browser en selecteer https://teams.microsoft.com.
Als dit niet lukt, neem dan contact met ons op. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet kunt inloggen. Geef bij je melding de volgende informatie mee:

  1. Kun je de situatie reproduceren? Zo ja, welke stappen onderneem je precies in het programma en bij welk onderdeel loop je vast?
  2. Beschrijf duidelijk alle stappen die je in het programma neemt.
  3. Verschijnt er een foutmelding? Zo ja, dan ontvangen wij hiervan graag een screenshot.
Waarom kan ik geen Microsoft account aanmaken?

Sommige e-mailadressen, zoals die eindigen op (kpn)planet.nl, kunnen beperkingen hebben waardoor het mogelijk is dat je geen toegang kunt krijgen. Als je problemen ondervindt met het gebruik van een specifiek e-mailadres, raden we aan om een ander e-mailadres te gebruiken.

Als je hulp nodig hebt bij het oplossen van dit probleem, neem dan contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar ons.

Kan ik een ander e-mailadres gebruiken om in te loggen dan degene die ik heb opgegeven?

We kunnen je e-mailadres voor je wijzigen. Gelieve de volgende informatie aan ons door te geven via het contactformulier of per e-mail:

Onderwerp: Wijziging e-mailadres Citoshare
Oud e-mailadres:
Nieuw e-mailadres:

Wat moet ik doen als ik geen mail ontvangen heb voor toevoeging aan een team?

Je ontvangt normaal gezien een e-mail dat je bent toegevoegd aan een team in Microsoft Teams. Het kan voorkomen dat deze e-mail niet wordt ontvangen, wat een probleem kan zijn van Microsoft zelf. Het is belangrijk om te weten dat deze e-mail niet nodig is om aan de slag te kunnen gaan.

Na het afmelden bij Teams moet je kunnen kiezen voor 'Stichting Cito Instituut voor toetsontwikkeling' en zo toegang krijgen tot de aan jou gekoppelde team(s).

Als het team zichtbaar is, is het bovenstaande niet van toepassing.

Wat moet ik doen als ik geen uitnodigingsmail heb ontvangen?

Als je de e-mail niet hebt ontvangen, controleer dan eerst de SPAM-map in je mailbox, mogelijk is de e-mail per ongeluk daar terechtgekomen. Het is ook mogelijk dat de e-mail door jouw organisatie is geblokkeerd. In dat geval raden we aan om contact op te nemen met jouw IT-afdeling voor verdere assistentie.

Indien de e-mail niet in de SPAM-map staat en niet geblokkeerd is door jouw organisatie, controleer dan of het opgegeven e-mailadres correct is. Als dit niet heeft geholpen, laat het ons dan alsjeblieft weten! We zullen het intern verder onderzoeken.

In welke landen is het toegestaan om in te loggen op Citoshare in Teams?

Inloggen op Citoshare is mogelijk vanuit veilige landen, waaronder de landen van de Europese Unie.

Landen buiten de EU waar je in kan loggen:
Noorwegen
Liechtenstein
IJsland
USA
UK
ABC + SSS eilanden (Nederlandse Antillen).
Kirgizië

Als het noodzakelijk is om buiten de genoemde landen te werken met Citoshare, kun je een verzoek indienen via het contactformulier onderaan de webpagina. We zullen onderzoeken of dit mogelijk is en nemen contact met je op als dit is goedgekeurd of afgewezen.

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail Citoshare@cito.nl

Zoeken