Direct naar inhoud

Balans van de handschriftkwaliteit in het basis- en speciaal basisonderwijs 2 | PPON-reeks nummer 50

Door: Jolink, A., Keune, K., Krom, R., van Til, A., & van Weerden, J. | 01-06-2012 In dit rapport lees je over de uitkomsten van drie peilingsonderzoeken Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor schrijfvaardigheid in 2009. Eén van de onderzoeken betrof de handschriftkwaliteit.

De producten van deze peiling vormen de basis voor de rapportage over de kwaliteit van het handschrift van leerlingen medio en einde basisonderwijs en van leerlingen uit de hoogste groep van het speciaal basisonderwijs. De peiling omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor handschriftontwikkeling en een beoordeling en analyse van de schrijfproducten van de leerlingen.

Ga naar het onderzoeksrapport

Bekijk ook de balans van handschriftkwaliteit in het primair onderwijs.

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken