Balans van handschriftkwaliteit in het primair onderwijs | PPON-reeks nummer 22
Door: van der Schoot, F., & Bechger, T. | 01-06-2003 In dit rapport lees je over de uitkomsten van drie peilingsonderzoeken Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor schrijfvaardigheid in 1999.De producten van deze peilingen vormen de basis voor de rapportage over de kwaliteit van het handschrift van leerlingen medio en einde basisonderwijs en van 12-jarige LOM-leerlingen. De peilingen omvatten een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor handschrift en een beoordeling schrijfproducten van de leerlingen.
Ga naar het onderzoeksrapportBekijk ook de balans van de handschriftkwaliteit in het basis- en speciaal basisonderwijs 2.

Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!