Direct naar inhoud

Balans van het biologieonderwijs aan het einde van de basisschool 3 | PPON-reeks nummer 25

Door: Thijssen, J., van der Schoot, F., & Hemker, B. | 01-06-2003 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het derde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor biologie in 2001.

In vergelijking met eerdere peilingen is het domein biologie breder geëvalueerd op basis van een nieuwe domeinbeschrijving ontwikkeld binnen het model van de cultuurpedagogische discussie. De peiling omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor biologie. De kennis en inzichten van leerlingen zijn nu ook geëvalueerd in het kader van een drietal biotopen.

Ga naar het onderzoeksrapport

Bekijk ook deel 4 uit deze reeks.

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken