Balans van het geschiedenisonderwijs aan het einde van de basisschool 3 | PPON-reeks nummer 23
Door: Wagenaar, H., van der Schoot, F., & Hemker, B. | 01-06-2003 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het derde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor geschiedenis en samenleving in 2000.In vergelijking met eerdere peilingen is het domein geschiedenis en samenleving diepgaander geëvalueerd op basis van een nieuwe domeinbeschrijving, ontwikkeld binnen het model van de cultuurpedagogische discussie. De peiling omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor geschiedenis en samenleving en de evaluatie van de leeropbrengsten voor acht onderwerpen. In een afzonderlijke publicatie wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de historische beeldvorming van leerlingen aan het einde van het basisonderwijs.
Ga naar het onderzoeksrapportBekijk ook de balans van het geschiedenisonderwijs aan het einde van de basisschool 4.

Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!