Balans van het luisteronderwijs in het basis- en speciaal basisonderwijs 4 | PPON-reeks nummer 46
Door: Krom, R., van Berkel, S., van der Schoot, F., Sijtstra, J., Hemker, B., & Marsman, M. | 01-06-2011 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het vierde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor luistervaardigheid voor- en najaar 2007.Aan deze peilingsonderzoeken deden leerlingen uit groep 4 tot en met 8 van het basisonderwijs mee en leerlingen uit het speciaal basisonderwijs die naar leeftijd vergelijkbaar zijn met leerlingen in groep 8 van het regulier basisonderwijs. De peilingsonderzoeken omvatten een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor luistervaardigheid en een onderzoek naar de vaardigheid van de leerlingen met betrekking tot het begrijpen en interpreteren van gesproken teksten en het reflecteren op deze teksten.
Ga naar het onderzoeksrapport
Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!