Balans van het rekenwiskundeonderwijs aan het einde van de basisschool 5 | PPON-reeks nummer 51
Door: Scheltens, F., Hemker, B., & Vermeulen, J. | 01-06-2013 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het vijfde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor rekenen-wiskunde einde basisonderwijs in mei/juni 2011.Het peilingsonderzoek omvatte een inventarisatie van het onderwijsaanbod in de jaargroepen 6, 7 en 8 en een gedetailleerd onderzoek naar de rekenvaardigheid van leerlingen in jaargroep 8. In het bijzonder is extra onderzoek gedaan naar strategiegebruik binnen Schattend rekenen en binnen Bewerkingen: vermenigvuldigen en delen. Ook is een aanvullend onderzoek naar Hoofdrekenen met en zonder papier verricht.
Ga naar het onderzoeksrapportUit: PPON-reeks nummer 51

Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!