Direct naar inhoud

Balans van taalkwaliteit in schrijfwerk uit het primair onderwijs | PPON-reeks nummer 29

Door: van de Gein, J. | 01-06-2004 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor schrijfvaardigheid in 1999.

Te lezen is hoe scholieren in Nederland zich na acht jaar basisonderwijs schriftelijk uitdrukten. Er wordt verslag gedaan van een onderzoek naar kwalitatieve aspecten van het taalgebruik op basis van zelfgeschreven teksten van leerlingen. Dat betreft dan aspecten als zinsbouw, grammaticaliteit, spelling, interpunctie.

Ga naar het onderzoeksrapport
Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken