Direct naar inhoud

Diagnostische toetsing bij het schoolvak Nederlands

Door: Linthorst, R., & Schuurs, U. | 01-06-2014 Een bijdrage aan de congresbundel HSN 2014.

In deze bijdrage aan de congresbundel HSN 2014 beschrijven de auteurs de opzet van een diagnostische tussentijdse toets (DTT), de opzet en inrichting van de module Schrijfvaardigheid daarin en de manier waarop over de leerlingresultaten kan worden gerapporteerd. Tot slot bepleiten ze validering van de resultaten op de gesloten toetsopgaven in de geautomatiseerde toets aan de hand van beoordelingen van spontaan geschreven teksten van dezelfde leerlingen.

Ga naar het artikel

Uit: 28ste HSN-Conferentie (2014), 59-63

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken