Direct naar inhoud

Op weg naar een vernieuwde rapportage van examenprestaties aan scholen

Door: Kuhlemeier, H., Smeets, L., & Galema, A. | 01-09-2018 Dit artikel doet verslag van de betrouwbaarheid en validiteit van de taxonomieën van Bloom en RTTI voor het vaststellen van de cognitieve complexiteit van examenvragen.

Als service aan de scholen die centraal schriftelijke examens afnemen, verzorgt Cito een terugrapportage. Die bevat onder meer informatie over hoe de kandidaten presteerden op de inhoudelijke domeinen van het examenprogramma en op de vragen die een beroep doen op reproductie of toepassing van het geleerde. Het is wenselijk dat de feedback aan scholen gebaseerd is op een betrouwbare en valide indeling van de geëxamineerde vaardigheden. Dit artikel doet verslag van de betrouwbaarheid en validiteit van de taxonomieën van Bloom en RTTI voor het vaststellen van de cognitieve complexiteit van examenvragen.

Ga naar het artikel

Uit: Examens, september 2018, nr 3, 7-15

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken