Verantwoording Checklist Studievaardigheid
Door: Wit, C.A. de, Heuvelmans, A.P.J.M., Sluijter, C. | 01-01-1995 Bij onze begripsbepaling van de term studievaardigheid is grotendeels aangesloten bij de concretisering zoals die door Van Dyck et al. (1991) is gegeven.Hieronder volgt een kleine uitweiding ten aanzien van de begrippen 'sturing' en 'voorwaardelijke en
vakinhoudelijke kennis' aangezien deze begrippen een belangrijke rol spelen bij het identificeren van de mate van studievaardigheid van leerlingen.
Voor het benoemen van kenmerken van leerlingen die aanleiding kunnen geven tot problemen in het vervolgtraject van een studie wordt een onderscheid gemaakt tussen kenmerken die betrekking hebben op sturing van leeractiviteiten en kenmerken die te maken hebben met voorwaardelijke en vakinhoudelijke kennis.
Read more
Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!