Direct naar inhoud
CitoLab - illustratie programma's

Rekenbaas

Spelenderwijs zelfregulerend leren

Met Rekenbaas leren leerlingen niet alleen sommen maken, maar ook nadenken over hun eigen werk. Ze geven zelf aan of ze denken dat hun antwoord goed is en hoe zeker ze daarvan zijn. Daarna krijgen ze direct feedback en punten als hun inschatting klopt. Rekenbaas vergroot daarmee het zelfinzicht en biedt hier spelenderwijs sturing aan. Dit zal leerlingen niet alleen helpen bij rekenen, maar juist ook in bredere leercontexten.

Zelfregulerend leren is het proces waarbij een leerling tijdens een leertaak gedachten, gedrag en gevoelens monitort en bijstuurt om het leerdoel te bereiken. Het is een cruciaal proces om meer autonoom en effectief te laten leren.

Over zelfregulerend leren - een belangrijk onderdeel van Rekenbaas - in het CitoLab werkprogramma 2025

Momenteel wordt er gewerkt aan Rekenbaas. Binnenkort volgt er meer informatie over het prototype.

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Je kan bij CitoLab terecht voor onderwijskundige- en psychometrische vraagstukken en voor innovatieve prototypes rondom toetsing. Stel je vraag via ons contactformulier of mail direct naar citolab@cito.nl. Blijf op de hoogte via onze CitoLab LinkedIn

Heb je een vraag over Leerling in beeld, de doorstroomtoetsen of de Centrale Toetsen en Examens? Stuur een mail naar klantenservice@cito.nl of bel (026) 352 11 11.

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail citolab@cito.nl

Zoeken