
'Binnen Cito is voor mij nog geen jaar hetzelfde geweest.'
Werkt bij Cito sinds: 2010
‘Ik heb Engels gestudeerd aan de Rijksuniversiteit in Groningen en Bangor University in Wales. In augustus 2010 leverde ik daar mijn scriptie in, maar je officiële masterdiploma ontvang je altijd pas in de zomer het jaar erna. In september 2010 besloot ik daarom naar Nederland terug te gaan en startte ik bij Cito op de Klantenservice. Ik wilde toetsdeskundige Engels worden en dat lukte, twee jaar later ging ik aan de slag als toetsdeskundige van de Engelse Kijk- en luistertoetsen voor het voortgezet onderwijs. Een hele leuke functie omdat je niet alleen toetsen maakt, maar ook audio- en videomateriaal moet vinden en ontwikkelen. Na een jaar of vijf ging ik aan de slag als projectleider en ontwikkelde ik samen met een klein team een nieuwe reeks toetsen Engels voor het basisonderwijs. Omdat ik veel affiniteit had met digitalisering, ben ik daarna product owner geworden en werkte ik vervolgens voor alle sectoren van het onderwijs. In 2023 heb ik als interim productmanager de ontwikkeling en afname van de eerste Leerling in beeld - doorstroomtoets begeleid. Begin 2024 ben ik begonnen aan mijn huidige functie als Research & Design specialist bij CitoLab.
Welke uitdagingen en behoeften heeft het onderwijs van morgen en wat hebben scholen hiervoor nodig? Bij CitoLab bedenken wij prototypes, mogelijke oplossingen voor deze toekomstige uitdagingen. Hiervoor werken we nauw samen met scholen. In sprints ontwikkelen we prototypes die scholen testen, wij vervolgens aanpassen naar een nieuwe versie en zo verder. Een van de prototypes waar ik nu mee bezig ben is Q-insight, een online tool om voorspelbaarheid en subjectiviteit in toetsen op te sporen.
Binnen Cito is voor mij nog geen jaar hetzelfde geweest. Ik vind het fijn dat ik al aan zoveel verschillende projecten en voor veel verschillende doelgroepen heb kunnen werken. In mijn huidige baan vind ik het heel prettig om samen met mensen uit het onderwijs op zoek te gaan naar oplossingen, en dat ik iedere dag nog nieuwe dingen leer. Nieuwe ontwikkelingen, zoals generatieve AI, dagen je uit om te blijven bijscholen. Het is zo leuk om de kennis van docenten uit het onderwijsveld samen te brengen met onze werkwijze en expertise in nieuwe technologieën, en zo te komen tot innovatieve oplossingen. Daar draag ik heel graag aan bij!’
Collega's gezocht Zzp-trainers gezocht Docenten gezocht Stageopdrachten