Direct naar inhoud

Laat het huidige stelsel meer volgens de bedoeling werken

Er wordt geregeld gepleit voor meer uniformiteit in de toetsafname. Wij begrijpen die gedachte; bij één doorstroomtoets zijn de problemen over vergelijkbaarheid van de baan. Maar: de doorstroomtoets is bedoeld om de leerkracht te helpen bij het maken van een passende keuze voor het vervolgonderwijs. Dan moet zo’n toets ook aansluiten op de onderwijsvisie van de school, de informatiebehoefte van de leerkracht en de ervaring van de leerling. 

In dit blog pleit Saskia Wools, voorzitter Raad van Bestuur van Cito, dan ook om niet te snel te kiezen voor een voor de hand liggende oplossing (één doorstroomtoets), maar voor het nemen van een tussenstap. 

Lees het blog: Eén doorstroomtoets: geen goed idee

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken