Balans van het leesonderwijs in het speciaal basisonderwijs 3 | PPON-reeks nummer 34
Door: Heesters, K., van Berkel, S., Krom, R., van der Schoot, F., & Hemker, B. | 01-06-2007 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het derde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor leesvaardigheid in het speciaal basisonderwijs in mei/juni 2005.Het peilingsonderzoek omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod, een inventarisatie bij 12- en 13-jarige leerlingen van hun attituden en activiteiten op het gebied van lezen en een gedetailleerd onderzoek naar de leesvaardigheid van leerlingen. Dezelfde toetsen zijn voorgelegd aan leerlingen in het basisonderwijs in de groepen vier tot en met zeven, en een gedeelte ervan is voorgelegd aan leerlingen in jaargroep acht. Zo kan het niveau van de 12- en 13-jarige leerlingen in het speciaal basisonderwijs vergeleken worden met dat van de genoemde jaargroepen in het basisonderwijs.
Ga naar het onderzoeksrapport
Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!