Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief
Door: Keuning, J., Den Ouden, M., & Hilte, M. | 01-06-2018 In dit artikel lees je over een ontwikkeld model voor het dynamisch toetsen van leesvaardigheid in de praktijk.Binnen het kerncurriculum van het basisonderwijs is de leerlijn voor leesvaardigheid een van de belangrijkste pijlers, maar in de praktijk blijkt het vaak behoorlijk lastig om leesleertrajecten af te stemmen op het niveau van leerlingen. Dat komt onder meer doordat resultaten op leestoetsen soms moeilijk te duiden zijn. Dynamische toetsing biedt mogelijk een oplossing voor dit probleem, maar alleen als de afname een beperkte hoeveelheid tijd in beslag neemt en een duidelijk rendement heeft voor zowel de leraar als de leerling. We presenteren een model dat aan deze vereisten kan voldoen.
Ga naar het artikelUit: Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 57 (2018), 24-28

Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!