Minder meten, meer weten
Ontwerprichtlijn voor interactieve opgaven
Sinds de komst van digitaal toetsen hebben we toegang tot veel meer data dan leerlingantwoorden alleen. Allerlei interacties met een opgave (klikken, navigeren, kijken, highlighten) geven een inkijkje in hoe leerlingen een opgave maken. In dit project hebben we gekeken hoe procesdata ons méér informatie kan laten halen uit minder metingen.
Bekijk het volledige rapport Minder meten, meer weten Bekijk ook innovatiethema De waarde van dataKunnen we je helpen?
Je kan bij CitoLab terecht voor onderwijskundige- en psychometrische vraagstukken en voor innovatieve prototypes rondom toetsing. Stel je vraag via ons contactformulier of mail direct naar citolab@cito.nl. Blijf op de hoogte via onze CitoLab LinkedIn.
Heb je een vraag over Leerling in beeld, de doorstroomtoetsen of de Centrale Toetsen en Examens? Stuur een mail naar klantenservice@cito.nl of bel (026) 352 11 11.