Balans van het aardrijkskundeonderwijs aan het einde van de basisschool 3 | PPON-reeks nummer 24
Door: Notté, H., van der Schoot, F., & Hemker, B. | 01-06-2003 In dit rapport lees je over de uitkomsten van het derde peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor aardrijkskunde in 2001.In vergelijking met eerdere peilingen is het domein aardrijkskunde diepgaander geëvalueerd op basis van een nieuwe domeinbeschrijving, ontwikkeld binnen het model van de cultuurpedagogische discussie. De peiling omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor aardrijkskunde en de evaluatie van de leeropbrengsten voor kaartlezen, topografie en aardrijkskundige basiskennis.
Ga naar het onderzoeksrapportBekijk ook de balans van het aardrijkskundeonderwijs aan het einde van de basisschool 4.

Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!