(Voortgezet) speciaal onderwijs
Instrumenten voor leerlingen met een specifieke ondersteuningsbehoefte
Maak de groei van iedere leerling zichtbaar met passende toetsen
Geen twee leerlingen zijn gelijk, gelukkig maar
De een gaat met sprongen door de leerstof heen, de ander stap voor stap. Wij maken – als enige aanbieder – toetsen en volginstrumenten voor álle leerlingen, omdat iedere leerling telt. Samen met het (speciaal) onderwijs ontwikkelen we die voor alle leerlingen in het primair, speciaal en voortgezet onderwijs die extra steun nodig hebben in hun ontwikkeling of extra onderwijsbehoeften hebben. Zo houden we op een prettige manier rekening met de mogelijkheden van iedere leerling en geven inzicht in zijn of haar talenten en ontwikkeling.
Passend onderwijs, passend toetsen
Dus ook voor jouw leerlingen ...
- in het speciaal onderwijs (cluster 1, 2 en voormalig cluster 3, 4)
- in het speciaal basisonderwijs
- in het praktijkonderwijs en in het voortgezet speciaal onderwijs (cluster 1, 2 en voormalig cluster 3, 4)
- met extra onderwijsbehoeften in het reguliere po
- met extra onderwijsbehoeften in het reguliere vo
- overzichtelijk bij elkaar: het volgsysteem en instrumenten voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
Waarom toetsen altijd een hulpmiddel zijn
Leerlingen moeten lekker in hun vel zitten, moeten zichzelf mogen zijn. Dat staat voorop en dat kunnen we niet vaak genoeg zeggen. Ook vinden we het belangrijk te blijven vermelden dat een toets altijd een hulpmiddel moet zijn, nooit een doel op zich. Een hulpmiddel om jouw beeld van een leerling nóg scherper te krijgen en daarmee het onderwijs beter af te stemmen op zijn of haar behoefte.
Lees het artikel van Gerben en Simone in JSW: 'Op een zinvolle manier toetsen'.
Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!