
Navigeren naar leesbegrip
Hoe help je leerlingen écht beter lezen?
De manier waarop we leesvaardigheid meten, krijgt steeds meer aandacht. Experts zeggen dat goed lezen meer is dan woorden begrijpen - het gaat erom dat leerlingen zich een duidelijk beeld kunnen vormen van wat ze lezen (ook wel een situation model genoemd). In dit project onderzoeken we of we leerlingen in de bovenbouw van het primair onderwijs kunnen helpen om dat beeld beter op te bouwen. Zo willen we niet alleen hun leesvaardigheid verbeteren, maar ook kijken of we die vaardigheid op een betere manier kunnen meten.
Bekijk ook innovatiethema Vaardigheden voor een nieuwe wereld
Kunnen we je helpen?
Je kan bij CitoLab terecht voor onderwijskundige- en psychometrische vraagstukken en voor innovatieve prototypes rondom toetsing. Stel je vraag via ons contactformulier of mail direct naar citolab@cito.nl. Blijf op de hoogte via onze CitoLab LinkedIn.
Heb je een vraag over Leerling in beeld, de doorstroomtoetsen of de Centrale Toetsen en Examens? Stuur een mail naar klantenservice@cito.nl of bel (026) 352 11 11.