Fijne feestdagen!

Wij staan 2 januari weer voor je klaar.

Direct naar inhoud

Veelgestelde vragen examen Bodemenergie

U vindt hier het antwoord op de meest gestelde vragen over het examen Bodemenergie. Mocht uw vraag hier niet bij staan, neem dan gerust contact op met onze Klantenservice.

Hoe kan ik mijn aanmelding voor het examen Bodemenergie omboeken of annuleren?

Annuleren of omboeken van uw examen is mogelijk tot 7 dagen voor het examen. Dit kan via uw persoonlijke omgeving. Log in op uw persoonlijke portaal.

Wijzigen van een examendatum binnen 7 dagen kan tegen een wijzigingstarief van € 62,- ex btw (€ 75,- incl. btw). Je logt in op je klantportaal en kiest voor Productaanbod. Selecteer onder type ‘Additionele kosten’ en dan ‘Toepassen’. Hierna kies je voor ‘administratiekosten’ behorend bij het examen wat je wenst te verplaatsen. We ontvangen graag een mail zodra je de betaling hebt gedaan via exameninschrijvingen@cito.nl. Vermeld hierin de volgende gegevens en we gaan voor je aan de slag:

  • uw naam,
  • uw geboortedatum,
  • examen,
  • oorspronkelijke examendatum,
  • nieuw gewenste examendatum.

Vanzelfsprekend moet uw aanvraag binnen zijn voorafgaand aan het examen dat u wilt verzetten.

Wanneer en hoe krijg ik de uitslag van het examen Bodemenergie?

Voor het examen Bodemenergie ontvangt u de definitieve uitslag binnen zes weken per mail en in uw portaal. Bent u geslaagd? Dan ontvangt u voor het examen een certificaat.

Kan ik mijn examen inzien?

Als u bent gezakt is inzage in het eigen werk mogelijk tot uiterlijk twee maanden na de definitieve uitslag.
De inzage vindt plaats op het kantoor van Cito in Arnhem en is persoonlijk. Er wordt dus niemand anders toegelaten dan alleen de kandidaat zelf.

Let op: U mag geen (onderdelen van) vragen en antwoorden overschrijven, kopiëren, scannen of fotograferen. Er wordt geen uitleg of berekening van het antwoord gegeven.
Heeft u kladpapier nodig omdat u zelf een berekening/tekening of aantekening wilt uitwerken, dan krijgt u dat van ons. Het kladpapier mag u niet meenemen en moet ingeleverd worden bij het verlaten van de ruimte. Helaas kunnen wij het u ook niet meer toesturen.

U kunt zich hier aanmelden voor inzage.

Hoe kan ik mij aanmelden voor het examen Bodemenergie?

Aanmelden voor een examen kan via https://cito-ex.viperonline.nl. Met uw eigen account kunt u boekingen maken, inzien en beheren. Betaling gaat alleen via Ideal en de factuur ontvangt u per mail en in uw portaal. Examens annuleren of omboeken kan tot 7 dagen voor uw gekozen examendatum.

Kan ik een klacht indienen?

Een klacht over een examen mag u mailen naar exameninschrijvingen@cito.nl (binnen drie maanden na ontvangst definitieve uitslag). Klachten over de organisatie van het examen nemen wij zelf in behandeling. Overige klachten worden doorgestuurd naar Branchevereniging Bodemenergie, waarbij wij uw aanspreekpunt blijven. Belangrijk om u te realiseren: een klacht kan nooit leiden tot aanpassing van een uitslag.
Lees meer over klachten in hoofdstuk 6 van het examenreglement.

Hoe kan ik een beroep/bezwaar indienen?

U kunt uw onderbouwde bezwaar mailen naar exameninschrijvingen@cito.nl. Wij sturen uw bezwaar vervolgens door naar de examencommissie. U ontvangt binnen 3 maanden een antwoord. Aan een bezwaar maken zijn geen kosten verbonden.

Bent u het niet eens met de beslissing naar aanleiding van uw klacht, dan kunt u tot 2 weken na definitieve uitslag een beroep/bezwaar indienen. Mail uw onderbouwde beroep/bezwaar naar exameninschrijvingen@cito.nl.
Uw bezwaar wordt in behandeling genomen door de examencommissie. Binnen 2 maanden ontvangt u een antwoord. Lees meer over bezwaar maken in hoofdstuk 6 van het examenreglement.

Wat is de geldigheidsduur van een certificaat Bodemenergie?

Het certificaat Bodemenergie is onbeperkt geldig.

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken