Direct naar inhoud

Deel B: Casus

Deel B van het examen bestaat uit een praktijkcase met plattegronden en foto's. U kiest bij afname deel B voor een compleet digitale afname bij Lamark of werken met papieren bijlage op de examenlocatie van Cito of bij onze partner BCN. Waar gaat uw voorkeur naar uit?

Examen doen met papieren bijlagen

  • Bijlagen op papier, plus kladpapier toegestaan
  • Werken met laptop en extra scherm
  • Op centrale locaties in Arnhem (bij Cito), en in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle (bij BCN)
Inschrijven examen deel B

Inschrijven voor examen via Cito Portaal

Schrijft u zich voor de eerste keer in voor dit examen, maak dan eenmalig een persoonlijk account aan. Met uw eigen account kunt u al uw gegevens en boekingen maken, inzien en beheren via uw persoonlijke omgeving in Cito Portaal.

Inschrijven examen met papieren bijlagen

Voucher ontvangen?

Heeft u van uw werkgever een voucher ontvangen om een examen te boeken? Deze code kunt u inwisselen tijdens het maken van de boeking.

Betaling

Betaling gaat via Ideal en de factuur ontvangt u per mail.

Examen doen bij Lamark

  • digitaal examen
  • zelf examenlocatie, datum en tijdstip kiezen
  • meer dan 20 examenlocaties verspreid over het land, dus altijd één bij u in de buurt
Inschrijven compleet digitaal examen

Inzage, klacht & bezwaar

Als u bent gezakt is inzage in het eigen werk mogelijk tot uiterlijk twee maanden na de definitieve uitslag. De inzage vindt plaats op het kantoor van Cito in Arnhem en is persoonlijk. Er wordt dus niemand anders toegelaten dan alleen de kandidaat zelf.

Lees hier alles over inzage in eigen werk

Klacht of bezwaar indienen

  • Een klacht over een examen mag u indienen binnen één maand na ontvangst definitieve uitslag. Klachten over de organisatie van het examen nemen wij zelf in behandeling. Overige klachten worden doorgestuurd naar ISSO, waarbij wij uw aanspreekpunt blijven. 
    Lees meer hierover bij Veelgestelde vragen
  • Bent u het niet eens met de uitslag van uw examen, dan kunt u tot 6 weken na definitieve uitslag een bezwaar indienen. 
    Lees meer hierover bij Veelgestelde vragen

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken