Direct naar inhoud

Jasper Kwakkelstein

Sectormanager Professionals 

De toekomst van toetsing vraagt om meer maatwerk, vindt Jasper Kwakkelstein. Hij is sectormanager Professionals bij Cito. In die rol heeft hij altijd oog voor mensen en gelijke kansen, zowel in het contact met klanten als binnen Cito. Jasper is verantwoordelijk voor de volgende markten: 

  • Cito Zakelijk 
  • Beroepsonderwijs (mbo en hbo) 
  • Nt2 
Ontmoet Jasper op LinkedIn

"Iedereen kan leren op zijn of haar eigen manier", geeft Jasper aan. "Dat moet toetsing ook laten zien. Daarom is het belangrijk dat we op maat gemaakte trajecten ontwikkelen, passend bij de doelgroep of beroepsgroep."

Toetsen, trainingen en adviezen voor vakmensen

Jasper en zijn team ontwikkelen toetsen en examens voor het beroepsonderwijs, de overheid, het bedrijfsleven en beroepsverenigingen. Ook geeft zijn team training en advies aan zakelijke partners of mensen die werken in het mbo of ho. Daarnaast werkt de sector Professionals aan het Staatsexamen Nederlands als tweede taal. Jasper: "Cito is echt meer dan alleen de doorstroomtoets. We maken ook toetsen voor vakmensen die allang aan het werk zijn. Hiermee dragen we bij aan een leven lang leren en ontwikkelen."

Een goed examen staat niet gelijk aan een heel moeilijk examen, het moet precies bij de doelgroep passen én voldoen aan de eisen die we stellen.

Blijven innoveren

Naast al het bovengenoemde, onderzoekt Jasper samen met zijn sector alternatieve vormen van examinering. Daardoor krijgen professionals meer mogelijkheden om te laten zien wat zij in de praktijk geleerd en bereikt hebben. "Dat is de mooie kant van toetsing en examinering die ik iedereen gun", aldus de sectormanager. 

Jasper focust zich dus op innovatie en gelijke kansen. Zijn focus ligt altijd op mensen. Zowel bij klanten, kandidaten als in zijn team. "Ik vind het belangrijk dat wat we aanbieden past de talenten en vaardigheden van onze doelgroep. Zoals ik ook mijn team coach op hun talent en vaardigheden, zodat ze groeien in zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid."

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken