
Team Onderwijskundig Onderzoek, aangenaam!
Team Onderwijskundig Onderzoek is een multidisciplinair team. We doen onderzoek op het gebied van onderwijskundig meten. Samen met onderwijsprofessionals en universiteiten ontwikkelen we best practices om te laten zien wat wél en niet werkt. Praktijkgericht én wetenschappelijk onderbouwd. Dit is wie we zijn ...

dr. Jos Keuning
Teamhoofd Onderwijskundig Onderzoek
Jos Keuning werkt sinds 2009 bij Cito en is momenteel binnen de divisie Onderzoek, Kennis en innovatie (OK&I) hoofd van het team Onderwijskundig Onderzoek. Over de jaren heen is hij bij allerlei onderzoeksprojecten betrokken geweest …
Lees meer ->
Jos Keuning werkt sinds 2009 bij Cito en is momenteel binnen de divisie Onderzoek, Kennis en innovatie (OK&I) hoofd van het team Onderwijskundig Onderzoek. Over de jaren heen is hij bij allerlei onderzoeksprojecten betrokken geweest …
Lees meer ->
dr. Wilco Emons
Wetenschappelijk onderzoeker
Wilco Emons werkt sinds 2019 bij Cito. Daarvoor is hij geruime tijd werkzaam geweest als universitair docent aan Tilburg University. Hij heeft talrijke studenten in de sociale wetenschappen de beginselen van onderzoeksmethoden ...
Lees meer ->
Wilco Emons werkt sinds 2019 bij Cito. Daarvoor is hij geruime tijd werkzaam geweest als universitair docent aan Tilburg University. Hij heeft talrijke studenten in de sociale wetenschappen de beginselen van onderzoeksmethoden ...
Lees meer ->

dr. Kimberley Lek
Wetenschappelijk onderzoeker
Informatie volgt.
Informatie volgt.
dr. Erik Roelofs
Wetenschappelijk onderzoeker
Dr. Erik Roelofs werkt sinds 2001 bij Cito, op de afdeling Onderzoek, Kennis & Innovatie. Hij is gespecialiseerd in Evidence-centered toetsontwerp. Zijn onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten bestrijken complexe vaardigheden ...
Lees meer ->
Dr. Erik Roelofs werkt sinds 2001 bij Cito, op de afdeling Onderzoek, Kennis & Innovatie. Hij is gespecialiseerd in Evidence-centered toetsontwerp. Zijn onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten bestrijken complexe vaardigheden ...
Lees meer ->

dr. Emmelien van der Scheer
Wetenschappelijk onderzoeker
Emmelien van der Scheer is een praktijkgerichte onderzoeker. Haar drijfveer is om de onderwijspraktijk verder te helpen, aan de hand van gedegen en relevant onderzoek. Aansluiten bij de behoeften van scholen vindt ze belangrijk. Ze werkt sinds 2021 ...
Lees meer ->
Emmelien van der Scheer is een praktijkgerichte onderzoeker. Haar drijfveer is om de onderwijspraktijk verder te helpen, aan de hand van gedegen en relevant onderzoek. Aansluiten bij de behoeften van scholen vindt ze belangrijk. Ze werkt sinds 2021 ...
Lees meer ->
Eva de Schipper MSc
Wetenschappelijk onderzoeker / Promovendus
Als onderwijskundig onderzoeker zoekt Eva de Schipper naar manieren om meer waarde uit beschikbare data te halen voor mensen in de onderwijspraktijk (leerlingen, docenten en andere betrokkenen). Het is haar dagelijks werk om ...
Lees meer ->
Als onderwijskundig onderzoeker zoekt Eva de Schipper naar manieren om meer waarde uit beschikbare data te halen voor mensen in de onderwijspraktijk (leerlingen, docenten en andere betrokkenen). Het is haar dagelijks werk om ...
Lees meer ->

Eline Veerman MA
Marketing & Communicatie / Projectmanagement
Sinds december 2020 werkt Eline Veerman bij Stichting Cito, binnen het team Onderwijskundig Onderzoek. Ze houdt zich bezig met het inrichten van de marketing en communicatie, zodat we onze kennis en onderzoeksresultaten nog actiever ...
Lees meer ->
Sinds december 2020 werkt Eline Veerman bij Stichting Cito, binnen het team Onderwijskundig Onderzoek. Ze houdt zich bezig met het inrichten van de marketing en communicatie, zodat we onze kennis en onderzoeksresultaten nog actiever ...
Lees meer ->

Aranka Bijl MSc
Promovendus
Aranka Bijl is geïnteresseerd in de validiteit van examens. Daarbij richt ze zich in haar huidige onderzoek specifiek op de validiteit van praktijkexamens. Want hoe kan die verbeterd worden? Wat Aranka in onderzoek met name belangrijk vindt, is ...
Lees meer ->
Aranka Bijl is geïnteresseerd in de validiteit van examens. Daarbij richt ze zich in haar huidige onderzoek specifiek op de validiteit van praktijkexamens. Want hoe kan die verbeterd worden? Wat Aranka in onderzoek met name belangrijk vindt, is ...
Lees meer ->

Elise Crompvoets MSc
Promovendus
Elise werkt sinds 2016 bij Cito en Tilburg University aan haar promotieonderzoek met het onderwerp ‘Paarsgewijs vergelijken in het onderwijs’. Daarvoor heeft ze haar masterscriptie geschreven bij Cito en Tilburg University over continu ...
Lees meer ->
Elise werkt sinds 2016 bij Cito en Tilburg University aan haar promotieonderzoek met het onderwerp ‘Paarsgewijs vergelijken in het onderwijs’. Daarvoor heeft ze haar masterscriptie geschreven bij Cito en Tilburg University over continu ...
Lees meer ->

Edwin Cuellar Msc
PhD-student
Edwin came from Colombia to start his PhD program at Cito in 2018. He wanted to learn about cutting-edge statistical and psychometric methods. At the same time he was busy analyzing data from international educational assessments. Edwin is ...
Read more ->
Edwin came from Colombia to start his PhD program at Cito in 2018. He wanted to learn about cutting-edge statistical and psychometric methods. At the same time he was busy analyzing data from international educational assessments. Edwin is ...
Read more ->

drs. Michiel Waltman
Gastonderzoeker
Michiel is verbonden aan het ROC van Twente als onderzoeker en voor de werkplaats ‘democratisering van kritisch denken’ werkt hij als onderzoeker/toetsdeskundige bij Cito. Hij is daar verantwoordelijk voor het onderzoek naar formatieve toetsing ...
Lees meer ->
Michiel is verbonden aan het ROC van Twente als onderzoeker en voor de werkplaats ‘democratisering van kritisch denken’ werkt hij als onderzoeker/toetsdeskundige bij Cito. Hij is daar verantwoordelijk voor het onderzoek naar formatieve toetsing ...
Lees meer ->