Ben jij werkzaam in het basisonderwijs en heb je ervaring in zowel de midden- als bovenbouw? Heb je daarnaast een duidelijke mening over toetsopgaven Begrijpend lezen, Taalverzorging (Spelling en Leestekens) en Rekenen-Wiskunde en wil je die graag met ons delen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken namelijk versterking voor onze screeningswerkgroep.
Wat doet de screeningswerkgroep?
De screeningswerkgroep bestaat uit leerkrachten/IB’ers uit het reguliere basisonderwijsen het s(b)o en is opgericht om nieuwe opgaven voor Leerling in beeld te screenen met het oog op geschiktheid voor leerlingen in het primair onderwijs. Je screent opgaven voor het leerlingvolgsysteem en de doorstroomtoets van Leerling in beeld.
Wat houdt deelname in?
- Circa vier keer per jaar screen je toetsopgaven Rekenen-Wiskunde, Begrijpend lezen en Taalverzorging. Je geeft aan of de opgaven geschikt zijn voor de doelgroep en geeft waar mogelijk verbetervoorstellen.
- Tijdens een online bijeenkomst van een dagdeel bespreken we de geschiktheid van de opgaven. De data van de online bijeenkomsten worden in samenspraak vastgesteld.
- Circa 3 weken vóór elke bijeenkomst ontvang je de opgaven om die thuis te screenen. Je zult daar naar verwachting 4-8 uur mee bezig zijn (afhankelijk van het aantal opgaven). Een week voor de bijeenkomst stuur je ons je feedback.
- Je krijgt een Overeenkomst van Opdracht, waarbij je per uitgevoerde opdracht een vergoeding ontvangt. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de grootte van de opdracht en varieert tussen de € 400,- en € 500,- bruto per opdracht.
De eerste online screeningsbijeenkomst in het nieuwe schooljaar is op 8 oktober. Het zou fijn zijn als je daarbij kunt aansluiten.
Wie zoeken wij?
We vinden het belangrijk dat de screeningsgroep divers is en dat de leden hiermee alle achtergronden van leerlingen vertegenwoordigen. Voor een evenwichtige samenstelling zoeken wij momenteel een leerkracht/IBer die:
- werkzaam is op een multiculturele basisschool in het westen van het land;
- ervaring heeft in zowel de midden- als bovenbouw;
- een brede blik heeft op de kernvaardigheden taal en rekenen;
- affiniteit heeft met toetsing;
- kritisch en constructief is;
- geen (co-)auteur is van een onderwijsmethode.