Direct naar inhoud

Eline Wientjens

Maak kennis met Eline Wientjens, educatief adviseur bij Cito in het voortgezet onderwijs. Met haar enthousiasme en ervaring helpt ze scholen om het beste uit hun toetsing en rapportages te halen. 

Na 4,5 jaar bij onze klantenservice gewerkt te hebben, maakte Eline eind 2024 de overstap naar haar huidige functie. “Ik had zin in een nieuwe uitdaging”, vertelt ze. Nu bezoekt ze scholen door het hele land om hen te adviseren over de toetsproducten van Cito, met een focus op het leerlingvolgsysteem Leerling in beeld VO.

Het leukste aan haar werk? Het bezoeken van de scholen. “Bij de klantenservice belden scholen ons, maar nu kan ik actief naar hen toe en ze op maat adviseren. Je proeft de sfeer, ziet hoe ze werken en hebt direct contact met docenten én leerlingen.” Op dit moment heeft ze vooral contact met zorgcoördinatoren en richt ze zich voornamelijk op de onderbouw. 

Ik vind het belangrijk dat onze producten op de juiste manier worden ingezet

Haar drijfveer is simpel, maar krachtig: het onderwijs écht verder helpen. “We hebben prachtige producten, en ik vind het belangrijk dat ze op de juiste manier worden ingezet. Niet als een verplichte toetsdruk, maar als een hulpmiddel waarmee docenten en leerlingen echt vooruit kunnen.” 

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken