
Beoordelen in het hoger onderwijs
Met de training Beoordelen in het hoger onderwijs ontwikkelt en optimaliseer je de essentiële vaardigheden die nodig zijn om als volwaardig beoordelaar van assessments en portfolio's te functioneren.
voor docenten(teams) betrokken bij beoordeling studenten
Volg de training Beoordelen van leeruitkomsten in het hoger onderwijs om te leren op welke wijze je op een betrouwbare en rechtvaardige manier leeruitkomsten kunt valideren, waarderen en erkennen. Ontwikkel de essentiële vaardigheden die nodig zijn om als volwaardig assessor van leeruitkomsten te kunnen optreden.
De training Beoordelen van Leeruitkomsten in het hoger onderwijs combineert theorie en praktijk en duurt twee dagen.
Tijdens de training behandelen we eerst de kaders van beoordelen van assessments en portfolio’s in het hoger onderwijs. Daarna gaan we aan de slag met het materiaal van de eigen opleiding: hoe kom je tot een eerlijke en valide beoordeling? Ook laten we zien hoe overeenstemming tussen verschillende beoordelaars tot stand komt.
Thema’s die aan bod komen zijn onder andere:
Leeruitkomsten zijn uitspraken over wat het individu kent, begrijpt en kan doen na de voltooiing van een leerproces. het bereiken van leeruitkomsten moet worden beoordeeld door middel van procedures op basis van duidelijke transparante criteria
Na het doorlopen van de training voldoe je aan het functieprofiel Beoordelaar van de Nederlandse Vereniging van Examens (NVE):
Wanneer jullie het toetsprogramma en de procedures rondom het beoordelen van leeruitkomsten van de eigen opleiding als uitgangspunt willen hanteren, dan kunnen wij door middel van een uitgebreid intakegesprek deze training op maat aanbieden.
Docenten(teams) in het hoger onderwijs, die betrokken zijn bij het beoordelen van studenten.
Meer flexibiliteit en vraaggerichtheid in het onderwijs heeft consequenties voor de manier van toetsen. Opleidingen kunnen hier rekening mee houden door de eindkwalificaties te vertalen in leeruitkomsten die herkenbaar zijn voor het werkveld. Door leerwegonafhankelijke toetsing kunnen studenten deze leeruitkomsten aantonen.
van, B. H., Bax, A., & Joosten-ten, B. D. (Eds.). (2017). Toetsen in het hoger onderwijs. Bohn Stafleu en van Loghum.
Wanneer je contact met ons opneemt, helpt Caroline je graag verder. Zij inventariseert je vragen, waarna we een programma op maat samenstellen en een offerte opmaken. Heb je nog andere vragen, we staan voor je klaar.
Mail ons!Met de training Beoordelen in het hoger onderwijs ontwikkelt en optimaliseer je de essentiële vaardigheden die nodig zijn om als volwaardig beoordelaar van assessments en portfolio's te functioneren.
Een interne of externe audit helpt de stand van zaken in het proces van toetsing en examinering inzichtelijk te maken. Én biedt aanknopingspunten voor verbetering. Steeds meer onderwijsinstellingen zien hier de toegevoegde waarde van.
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen