
Gamebron
Games voor het meten van probleemoplossend vermogen
Kun je games gebruiken om vaardigheden te meten in een situatie die lijkt op het echte leven? Aranka Bijl onderzocht dit voor haar promotieonderzoek bij Cito, eX:plain en Universiteit Twente. Ze ontwikkelde Gamebron: een generieke blauwdruk voor games om het probleemoplossend vermogen van studenten te meten. Daarna toetste ze daar zelfontwikkelde vier games op: Kruispunt, Kruistocht, Kruisverhoor en Kruisburg.
Bekijk ook innovatiethema Vaardigheden voor een nieuwe wereld
Kunnen we je helpen?
Je kan bij CitoLab terecht voor onderwijskundige- en psychometrische vraagstukken en voor innovatieve prototypes rondom toetsing. Stel je vraag via ons contactformulier of mail direct naar citolab@cito.nl. Blijf op de hoogte via onze CitoLab LinkedIn.
Heb je een vraag over Leerling in beeld, de doorstroomtoetsen of de Centrale Toetsen en Examens? Stuur een mail naar klantenservice@cito.nl of bel (026) 352 11 11.