![CitoLab - illustratie programma's CitoLab - illustratie programma's](/media/2owoj2r2/citolab-illu_services.png?width=401&height=401&quality=80&token=2eb0e9af)
Gamebron en KruisPunt
Games voor het meten van probleemoplossend vermogen
Kun je games gebruiken om vaardigheden te meten in een 'real-life' context? Aranka Bijl onderzoekt het in het kader van haar promotieonderzoek bij Cito, eX:plain en Universiteit Twente. Ze ontwikkelde GameBron: een generieke blauwdruk voor games om het probleemoplossend vermogen van examenkandidaten te meten. En inmiddels toetst ze daar diverse games op: KruisPunt, Kruistocht, Kruisverhoor en Kruisburg.
Bekijk ook innovatiethema Vaardigheden voor een nieuwe wereld![Medewerker aan telefoon Medewerker aan telefoon](/media/od3eqjht/cito_a3a2458.jpg?rxy=0.35797462152398446%2c0.35915042068922143&width=359&height=359&quality=80&token=b6b61021)
Kunnen we je helpen?
Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!